Kérdések, válaszok


Bejelentkezési problémák


Elfelejtette a Neptun kódját vagy jelszavát?

Ezeket az adatokat a képzésnek megfelelő Tanulmányi Osztály tudja megadni. Ha szükséges akkor a jelszót is ők írják át illetve vissza.
Oktatók esetén a kari neptun adminisztrátor tud ez ügyben segíteni. Központi szervezeti egységek alkalmazottai ilyen kérésekkel a Tartalmi adminisztrátort kereshetik.


Kliens frissítési hiba

Probléma leírása: A kliens nem tud csatlakozni a szerverhez verzióeltérés miatt.
Probléma oka: A kliens és az alkalmazásszerver verziójának meg kell egyeznie.
Megoldás: Megváltozott a kliens frissítésének rendszere.
Emiatt a következő a korábbi Neptun_Starter helyett a Neptun_Reloaded filet kell indítani, méghozzá a -Update (fontos a nagy U betű) paraméterrel. Legegyszerűbb módja, ha az asztalon lévő neptun parancsikonra jobb gombbal kattintva, a tulajdonságok menüpontot választva, a cél mezőben a neptun_startert Neptun_Reloadedre cseréljük, és a ""-ön kívülre írjuk a -Update szót. (tehát valahogy így kell kinézzen: "C:\Program Files\Neptun.Net\Neptun_Reloaded.exe" -Update


Költségtérítéshez kapcsolódó kérdések

Költségtérítési díj teljesítésének menetéről és a számlázásról [itt] olvashat részletesebben.


Beállítottam céget, de nem találom a listában

Ez esetben az adott szervezet még nem létezik a Neptun rendszerben, így azt az adott kar Neptun pénzügyi adminisztrátorának kell elfogadnia! Ezt követően a befizető hozzárendelése az adott befizetéshez megvalósítható.


Minden félévben kell számlakérési nyilatkozatot leadni?

Igen, mert félévente kell nyilatkozni arról, hogy a cég valóban átvállalja-e a költségtérítési díj fizetését.


Minden félévben be kell állítani az adott félévben kiírt költségtérítési díjához befizetőként az adott céget?

Igen, mert félévente kell nyilatkozni arról, hogy a cég valóban átvállalja-e a költségtérítési díj fizetését.


Mi a teendő, ha a cég valamelyik adata megváltozott?

Ekkor ezt jelezni kell a Neptun pénzügyi adminisztrátorának.


Hogyan kaphatom meg a számlát?

A kiállítást követően a számlát a Neptun pénzügyi adminisztrátor postázza a cégnek, de le lehet tölteni a Neptun rendszerből is. (Pénzügyek/Számlák menüpontban).


Szükséges-e a számlára pecsét és aláírás?

Nem, mert ez egy elektronikusan kiállított számla és nem szükséges rá pecsét és aláírás. A tanúsítvány ellenőrizhető az interneten.


Meddig kell befizetni a számlát?

A kiállítást követő 15 napon belül.


Mikor kell használni a megosztási szabályt?

Csak abban az esetben, ha a cég és a hallgató közözött megosztva kerül fizetésre a költségtérítési díj, azaz a cég nem a teljes összeget fizeti.


Hogyan kell megbontani a kiírt tételt?

Pénzügyek/Befizetés menüpontban a kiírt tétel sorában található "Megosztás"-ra kattintva összegszerűen, forintban tudjuk megosztani a tételt.


Hibásan megjelenő felület


Nem jelenik meg néhány menüpont a webes felületen

Probléma leírása: A Neptun rendszer webes felületén nem jelenik meg néhány menüpont, vagy megjelenik, de üres.
Probléma előfordulása: Internet Explorer 8-asnál régebbi változatai, Firefox 3.6asnál régebbi verziói.
Probléma oka: Elavult vagy nem támogatott böngészőt használ
Megoldás: Frissítse böngészőjét! A Neptun rendszer megfelelő működéséhez a Microsoft Internet Explorer legalább 10es, a Mozilla Firefox minimum 15ös, vagy a Google Chrome böngésző szükséges.


Tanúsítvány hiba


Belépéskor a webhely tanúsítványa hibás

Probléma előfordulása: Internet Explorer 7, ritkán Windows XP alatt Internet Explorer 8
Probléma oka: Nem támogatott böngészőt használ.
Megoldás: Frissítse webböngészőjét. Amennyiben erre nincs lehetősége, akkor választhatja a hibaüzenet alatt megjelenő lehetőségek közül a Továbblépés a webhelyre (nem javasolt) menüpontot. Így elérheti a szolgáltatást, de hosszú távon mindenképpen javasolt újabb böngésző telepítése, mert bizonyos menüpontok nem érhetőek el a nem támogatott, illetve elavult böngészőkből.